Akhir Pencarian

Bersaksikan langit yang terbentang
Burung yang bersiulan
Dedaun yang berguguran
Hembusan bayu membaluti segenap perasaan

Kala merah sang mentari terpadam
Tika awan makin kelam
Saat itu juga menyadarkan
Bahwa nyata skali aku kesesatan
Kabur dalam pencarian
Karna hidup ini memesongkan
Begitu mudah
untuk manusia seperti aku yang ghairah

Ya Tuhan
Maafkan aku yang ketamakan
Maafkan aku atas kejahilan
Benar tiada lebih yang aku inginkan
Iringi aku tunjukkan aku
Agar nampak jalan di hadapan
Di penghujung waktuku
Di akhir pencarianku
Ambil nyawaku dalam iman

Leave a Reply

