Titik Terang

Demi sesungguhnya, kuasa Allah mengatasi segala-galanya.

Ingin saya panjatkan kesyukuran yang tidak terhingga ke hadrat Ilahi, kerana telah memakbulkan doa saya selama ini dalam keadaan yang tidak disangka-sangka, pada hari Jumaat yang penuh barakah ini. Alhamdulillah. Semuanya berlaku atas izin-Nya. Saya kira ini adalah suatu pengakhiran yang baik untuk tahun ini.

Perasaan saya bercampur-baur, antara hiba dan juga gembira. Mungkin juga saya tidak akan melupakan semuanya, memandangkan ianya sudah pun tertulis sebagai sejarah pahit manis kehidupan saya yang mana ianya telah meninggalkan kesan yang mendalam di sanubari. Namun, setidak-tidaknya ia kekal sebagai sebuah ingatan yang memberikan saya pengajaran dan pengalaman yang amat bermakna. Benar kata orang, tiap sesuatu yang terjadi itu pasti ada hikmahnya. Saya anggap semua itu adalah ujian buat diri saya, untuk menilai setinggi mana kekuatan dalam mengharunginya.

Saya akhiri entri ringkas ini dengan ucapan terima kasih serta iringan doa buat sahabat yang saya kasihi, semoga hari-hari yang mendatang dilalui dengan penuh kebahagiaan dan kegembiraan. Hari ini, Allah telah membuka pintu hatinya. Semoga keikhlasannya dibalas dengan keberkatan oleh Allah swt dalam setiap apa jua yang dilakukan.  Amin Ya Rabbal ‘Al-amin..

Nota kaki: Percaya dengan janji Allah, setiap kesulitan pasti ada kesenangan, In Sha Allah :)

Leave a Reply

